Kedves Partnereink!

Minden évben volt lehetőségünk a közgyűléseken az új jogszabályi változásokat bemutatni és a Memorial Szoftver fejlesztési irányairól beszélni. Ez az év egyedi, ezért elektronikus úton juttatjuk el Önökhöz az információkat. Kérem küldje tovább azoknak, akik számára fontos lehet és érinti őket a változás.

  • Legfontosabb számlázást érintő változás, hogy 2020. július 1-jétől minden áfaalany (vállalkozás és kisvállalkozás » alanyi adómentes, KATÁS, fordított adózás alá eső ügyleteket teljesítő vállalkozások) értékhatár nélkül köteles az Online Számla rendszerben adatot szolgáltatni egy másik, belföldön nyilvántartásba vett áfa – alany részére belföldön teljesített termékértékesítéséről, szolgáltatásnyújtásáról kibocsátott vagy kiállított számláról, számlával egy tekintet alá eső okiratról.
  • 2020. Július 1-től továbbra is lehetőség van (kézi) számlatömbös számlák kiállításra, viszont a kézi, írott számlák adatait manuálisan kell feltölteni a NAV honlapjának megfelelő felületén, 4 napon belül, illetve bizonyos esetekben 1 naptári napon belül.
  • Változik még:
    • az adattartalom köre NAV 2.0 bevezetésével ezzel a NAV részletes információkat kap a számla tartalmáról
    • Adószám kötelező feltüntetése (mentes ügyleteknél is, kivétel áfa regisztrált) minden számlán
    • Számla kiállítására nyitva álló határidő 15-ről  > 8 napra csökken
    • Számlaadási kötelezettség kiterjesztése: Egészségügyi szolgáltatások (kivéve közszolgáltató), Adómentes oktatások közül az egyéb oktatás, Fogorvos, fogtechnikus, Adómentes ingatlan értékesítés
    • Végszámla esetén az előleg figyelembevételével adódó különbségről kell adatot szolgáltatni
  • 2021. januártól teljes körű adatszolgáltatási kötelezettség mindenkinek az Online Számla rendszerben a magánszemélyeknek kiállított számláknál is (Temetkezési szolgáltatókat kiemelten érinti)

Minden évben több konferencián veszünk részt. Az idei évben megkaptuk az előadást és a videókat, ezért csatoljuk a NAV munkatárásának előadását és az arról készült videók linkjét is, ahol részletesen megismerheti a számlázás és az új online adatszolgáltatáshoz kapcsolódó jogszabály változásokat.

Jó hír, hogy a Memorial Szoftver ügyfeleinek a jogszabályváltozások követését biztosítja, ezért ügyfeleinknek különösebb teendője nincs!

Újdonságok a Memorial Szoftverben!

  • 2020. évben, áprilisig elkészült fejlesztések
    1. Beállítások / Temetők szerkesztésénél egyedi színt lehet megadni a rögzített temetőknek, amely segít a naptárban való megjelenés eligazodásában.
    2. Sírhelyek / Sírhelyek keresése – a sírhely adatoktól a Térképes kereső gomb megnyomásával el lehet jutni a feltöltött Térképes kereső nézetre a kiválasztott sírhely pontos helyére.
    3. A mobil nézeten Android és iPhone készülékeken is a naptár nézetbe az Események egy behúzással létrehozhatóak és szerkeszthetőek.
    4. Elhunytak / Elhunyt keresése és Új elhunyt hozzáadása / Az elhunyt adatlap Megjegyzés mezőjét bővítettük, hogy hosszabb tartalom is bekerülhessen. Az itt kitöltött adatok a dokumentum perszonalizációnál Egyéb 3 elnevezéssel használható.
    5. Elhunytak / Elhunyt keresése és Új elhunyt hozzáadása / Az elhunyt adatlap kibővült egy Egyéb mezők legördülő menüvel (20 darab egyedi mező), ami arra szolgál, hogy olyan adatok is rögzítésre kerülhessenek, amit más mezőkben nem tudtak felvinni. Minden itt kitöltött mező a korábban vagy újként létrehozott dokumentumokban perszonalizálható mező, az Elhunyt adatai alatt.
    6. Számlázás / Terméklista I Árlista menü alatt az Árlista szűrési beállításokban megadott adatokat követően van lehetőség Árlista nyomtatására.
    7. Elhunytak / Elhunyt keresése és Új elhunyt hozzáadása / Az elhunyt adatlapon a Temetést végző vállalkozó neve megjelenik a 3. Számlázásból indított számlázás esetén. Fontos! Ezt az adatot ellenőrizni kell a Beállítások / Alap beállítások / Vállalkozásának adatai alatt, hogy a második sorban a „Név” sorban a pontos cégnév szerepeljen.
    8. Minden olyan esetben, ahol az elhunyt adatlapon a Temetés másik temetőben van kijelölve a megadott Temető név fog szerepelni a számla megjegyzés részében.
    9. Dokumentumok / dokumentumok listája
    10. Minden már feltöltött vagy újként felvett dokumentum esetében van lehetőség bekapcsolni a Perszonalizált dokumentum szerkeszthetőségét, ami a már kitöltött dokumentum nyomtatás előtti nézetében lehetőséget biztosít a szerkesztésre.
    11. Raktárkezelésnél új felületet (dashboard) hoztunk létre a könnyebb kezelhetőség érdekében
    12. A saját temető nevét is feltünteti a számla megjegyzésben a szoftver ahol az elhunyt neve és egyéb temetési adatok szerepelnek.
    13. Pénztárnál, raktárkezelésnél új nézetek, és bővített funkciók
  • Terveink 2020 év végéig
    1. Ebben az évben elindítjuk a Memorial Szoftverben az e-számla, elektronikus aláírás, papírmentes iroda lehetőségét, ahol időbélyeggel és hitelesített aláírással lehet majd a számlát, vagy bármilyen dokumentumot ellátni. Ezzel a teljes körű archiválás és megvalósítható. Nyomtató-, papír- és postaköltség nélkül elektronikusan lesznek elküldhetők a számlák, szerződések, dokumentumok. A szolgáltatás megfelel minden hatályos jogszabálynak és nem utolsósorban, környezetbarát, hozzájárul a fenntartható jövőhöz.
    2. Külső szoftverekhez igények szerinti történő adatkapcsolatokat fejlesztünk pl. hamvasztókkal, más ügyviteli rendszerekkel stb.
    3. Elektronikus kommunikációt és kapcsolattartást segítő megoldásokat kapcsolunk a Memorial Szoftverhez
  • 2019-ben bevezetett fejlesztések
    1. Pénztár modul – 2019 januártól minden felhasználónk számára elérhető
    2. Több telephelyen pénztárak, naplók, kimutatások, egyenlegek azonnali lekérdezése, excel export funkciók
    3. Költségszámlák, szállítói tételek, szállítólevél, pénztárbizonylat generálás, kvázi előkönyvelés áfa tervezéshez, stb.
    4. Jogosultság kezelés bővítése teljes szoftveren belül: A számlázási előtag mellett a számla kiállítója is egyedi felhasználó lett, ezért a számlák legyűjtésénél, exportjánál kiállító szerint is lehet kimutatásokat készíteni.
    5. Idegen temetőbe temetésnél a naptárban, a számlán és a perszonalizálható dokumentumokban (külső temető néven és adatokkal) is megjelenik a temető neve, parcella, sor, sírhely információ.
    6. Új esemény létrehozásánál meg lehet adni a partnert, így a sírköves munkák, vagy bármilyen külső vállalkozó is adatbázisba rögzíthető és időszakra később visszakereshető lesz.
    7. A főképernyőn a lejárt sírhelyeket is mutatjuk a hamarosan lejárók mellett.
    8. A sírhelyről közvetlenül a temetőben mobilról, tabletről készített fotó a sírhoz azonnal hozzárendelődik, ezáltal dokumentálható bármilyen változás.
    9. KSH jegyzőkönyv és Halálozási lap teljes körűen került perszonalizálásra és a formátumot is módosítottuk. Reméljük, ezzel is gyorsítani tudjuk a napi adminisztratív feladatok elvégzését.
    10. A perszonalizálásnál csoportokra szedtük a személyes adatokat, hogy átláthatóbb és könnyebb legyen a dokumentumok adatainak feltöltése. Javasoljuk, hogy csoportonként mentsék az adatokat, mert a rendszer automatikusan átviszi a további, pl. KSH adatlapra a személyes okmányok mezőinek értékét. Arra törekedtünk, hogy minden adatot csak egyszer kelljen rögzíteni.
    11. A beállítások menüpontnál egy új funkció is elkészült, ami az utolsó jogosultsági pontban található. Célja, hogy ne mindenki szerkeszthesse a sírhelyeket, csak olvasási jogot is lehet biztosítani a pipálással. Plusz véleltlen kattintás elleni védelem is bekerült a sírhelynél ami elkerülhetővé teszi a véletlen elírást még annak is aki jogosult átírni mezőt.
    12. Elérhető a Vezetői Információs Rendszer (VIR) ami önálló felhőben futó alkalmazás és a Memorial Szoftver adatbázisaiból dolgozik. Bárkinek hasznos lehet, de a több temetőt üzemeltető vállalkozásoknak megkönnyíti a munkáját, mert egy felületről indítható minden feladatvégzés
      1. a több temetőt összefogó naptárnézettel,
      2. az összes temetőben történő elhunyt kereséssel,
      3. VIR-ből jogosultság alapján közvetlenül az egyes temetőkbe történő belépéssel, számlázási funkcióval,
      4. munkalapok, kontrolling és vezetői riportok összes adatbázisból történő elérésével (egyedi ajánlat és igények alapján),
      5. felhasználók önálló felvételével, kikapcsolásával,
      6.  cégcsoport esetén eltérő vállalkozás nevek alatt futó Memorial Szoftverek egy platformon történő megjelenítésével.
    13. Online felhasználói weboldali kapcsolat a Memorial adatokkal, ezáltal jogszabály szerinti elhunyt keresése és hozzáférés funkció ingyenes biztosítása.
    14. Raktár kezelő funkció, így a aktár(ak) és pénztár(ak) modulok használatával akár teljes körű ügyvitel valósítható meg egy temetkezési szolgáltató vállalkozásnál, hiszen a bevételi oldal mellett a kiadásokat is rendszerben lehet követni.

Hogyan feleljünk meg a kötelező online számlaadat-szolgáltatás adóhatósági elvárásainak?

Czöndör Szabolcs főosztályvezető, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Előadás megtekintése

Az előadásban feltett kérdések adott válaszok

Czöndör Szabolcs főosztályvezető, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Videó megtekintése

Az előadás anyagának letöltése PDF formátumba

Hogyan feleljünk meg a kötelező online számlaadat-szolgáltatás adóhatósági elvárásainak? – Czöndör Szabolcs főosztályvezető, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
PDF letöltése

Az Online Számla rendszer bevezetésének sikerei és adatainak hasznosítása

Dr. Sipos Tímea
PDF letöltése